הפקת בר מצווה בכותל

הכותל המערבי בר מצווה

הרבה זמן מחכים ליום הזה. שלב חשוב ומשמעותי עבור נערים רבים בישראל, הינו ההגעה לגיל 13 גיל המצוות. יש מגוון דרכים לחגוג את היום המיוחד הזה. יש המעדיפים לערוך טקס בר מצווה בבית כנסת בשכונה שלהם, כיום מתגברת התופעה של חגיגת בר המצווה בכותל המערבי ולכן רבים נהגו לעלות לירושלים. ברור שארגון וניהול הפקה כזאת דורשת מההורים השקעת זמן ומחשבה על מנת  לתכנן את האירוע המושלם. כמובן שבמקרה זה מומלץ להיעזר בשירותיה של חברת המתמחה בהפקת בר מצווה בכותל ולחסוך את כל "כאב הראש" הכרוך בארגון וניהול ההפקה ופשוט לחגוג בראש שקט אירוע קסום עם הנער החברים והמשפחה.

איך מפיקים בר מצווה בכותל?

תכנון התאריך

ראשית יש לבדוק את התאריך המדויק של האירוע, לפי התאריך העברי ולא לפי הלועזי. לפי הנהוג בקהילות ישראל הקריאה והעלייה לתורה מתבצעת בימי שני וחמישי או בראשי חודשים,יש לברר באילו תאריכים רחבת הכותל עמוסה ובאילו היא יותר פנויה על מנת להיערך נכון לאירוע.

עליה לתורה והנחת תפילין​

  1. הנחת תפילין
  2. קריאת שמע
  3. תהלוכה עם הגברים להבאת ספר התורה מארון הקודש
  4. הגבהת ספר התורה
  5. שלוש עליות כולל החתן
  6. חצי קדיש
  7. ברכת האב -"ברוך שפטרני מעונשו של זה ".
  8. ברכת האם
  9. דרשת בר מצווה

הסעות

מאוד קשה להגיע עם רכבים לכותל ולכן מומלץ לארגן הסעות. אל תתעצלו, תבררו באינטרנט קבלו המלצות מחברים, על מנת לבחור חברת הסעות עם כל מה שחשוב: אוטובוס חדיש נוח לנסיעה, נהג אדיב וסבלני, שמכיר היטב את המקום ודרכי הגישה אליו, ויעמוד בזמנים לפי מה שתוכנן.

כניסה מרשימה

יש אפשרות פשוט להיכנס ולהתחיל את הטקס, אך אם תרצו לרגש את החתן ניתן לערוך כניסה מרשימה עם תהלוכת נגנים המלווים את נער בר המצווה, בדרכו אל הכותל ניתן להזמין להקות של תופים ושופרות המלווים בתהלוכה את המשפחה עד הכניסה לרחבה (יש לציין, שאין כניסה לכלי נגינה לתוך רחבת הכותל) חשוב לבחור נגנים שעושים הרבה שמח ולא רק יודעים לנגן.

לא כולם בקיאים בכל המנהגים ולכן מומלץ להביא מנחה לטקס, מדריך מטעם הקרן למורשת הכותל, ניתן ללא עלות אך כדי באמת לערוך טקס מושקע ומרגש, עדיף לשלם למנחה מקצועי שיתן את הלב והנשמה. 

לאחר הטקס יש עוד המון דברים לסדר ולארגן כגון: פעילות \סיור בירושלים,ארוחה,מסיבה ועוד…

חברת הפקה הכל תחת קורת גג אחת

עשרות טלפונים ,סידורים, תכנונים והמון טרחה כל זה מתנקז ליום אחד בלבד, יחיד ומיוחד. הקושי הגדול של הורים רבים הוא  לא רק בתכנון האירוע, אלא גם בניהול האירוע עצמו והדאגה שהכל "ידפוק כמו שעון". התמודדות עם גורמים מקצועיים רבים ושונים והתיאום ביניהם מסובך מאוד, ולא נותן להורים את השקט הנפשי, ההנאה, הקשר עם האורחים ועוד.

כאן נכנסת לתמונה חברת הפקה מקצועית שפשוט דואגת להכל משלב התכנון ועד לשלב שאחרון האורחים המרוצים נפרד לשלום.

חברת ההפקות שלנו מתמחה בהפקת בר מצווה בכותל הכוללת את שלל המרכיבים ומנוהלת על ידי מפיק אחד שדואג להכל.

חגיגת בר מצווה בירושלים

עוד מאמרים על הפקת בר מצווה בכותל

דרשה לבר מצווה

דרשה לבר מצווה

אחד מהדברים המרגשים בטקס בר המצווה היא ללא ספק הדרשה. כבר מאות שנים נהוג בקהילות ישראל, שחתן בר מצווה נושא דרשה, לאחר שעלה לתורה או במסיבה הנערכת לכבוד הגיעו למצוות. הכנת הדרשה היא חלק מההכנות לטקס בר המצווה.

הכנה לבר מצווה

הכנה לבר מצווה

כמו בכל ארוע בחיים חשוב לתכנן מראש על מנת להגיע מוכנים.רבים שואלים,מתי להתחיל להתכונן לבר מצווה? אין תשובה מוחלטת אך מומלץ להתחיל הכנה לבר מצווה בחצי שנה לפני קיום הארוע.

פרשת בר מצווה בכותל

פרשת בר מצווה

כמו בכל ארוע בחיים חשוב לתכנן מראש על מנת להגיע מוכנים.רבים שואלים,מתי להתחיל להתכונן לבר מצווה? אין תשובה מוחלטת אך מומלץ להתחיל הכנה לבר מצווה בחצי שנה לפני קיום הארוע.