דרשה לבר מצווה

דרשה לבר מצווה

אחד מהדברים המרגשים בטקס בר המצווה הוא ללא ספק הדרשה. כבר מאות שנים נהוג בקהילות ישראל, שחתן בר מצווה נושא דרשה, לאחר שעלה לתורה או במסיבה הנערכת לכבוד הגיעו למצוות. הכנת הדרשה היא חלק מההכנות לטקס בר המצווה.  לא מעט הורים רוצים להכניס תוכן משמעותי ומשפחתי בטקס בר המצווה של הנער,ואחת הדרכים לעשות זאת היא, על ידי נשיאת דרשה מיוחדת שנכתבה במיוחד לכבוד האירוע ונאמרת לפני האורחים מפי חתן בר המצווה. 

טיפים לכתיבת דרשה מוצלחת

רוב ההורים אינם מנוסים דיים בכתיבת דרשה לבר מצווה. להלן מספר טיפים ועצות שימושיות, שיאפשרו לכם לגשת למלאכת כתיבת הדרשה באופן ממוקד, יעיל ומוצלח. 

התאמת זמן משך הדרשה 

המרכיב הכי קריטי. לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות יכולת הריכוז של האנשים בדור שלנו מוגבלת ומצומצמת.

מרכיב נוסף הוא הפן הלוגיסטי. לא פעם דווקא הדברים הטכניים משפיעים על זמן הדרשה לדוגמה: אם בחרתם לערוך אירוע מצומצם, ללא שירותי הגברה, ברור שצריך להימנע משילוב של דרשה ארוכה. דרשה כזאת יכולה להתיש את האורחים, אשר ינסו להתגבר על רעשי הרקע, ולהתאמץ להבין את הנאמר.

לחץ? לא מומלץ   

 כמה פעמים יש לכם הזדמנות בחיים לשאת דרשת בר מצווה? זאת ההזדמנות היחידה שלכם ולכן חשוב לנצל אותה היטב. אחת הבעיות בנשיאת דברים מול קהל רב היא הלחץ

כאשר אדם לחוץ, זה ניכר בקולו ועלול לפגוע בדרשה כולה ולכן יש להשתדל להרגע עד כמה שניתן. מומלץ לשתות מים, לחשוב מחשבות חיוביות, ולצעוד אל האולם בביטחון.

התאמה לפי הרכב הקהל 

 צריך לדעת מראש מיהו הקהל שאליו אנו מכוונים את הדרשה. משפחה קרובה? חברים? קולגות לעבודה? צריך להתאים את הטקסט להיות כזה שידבר אל הקהל כולו, או לפחות לרובו.

לשבור את הקרח בעזרת הומור 

איך גורמים ללחץ והתרגשות להתפוגג ברגע אחד? ברור שהדרך הכי טובה, זה שילוב הומור קל בדרשה. קטע מצחיק וקליל ירים את האווירה במקום ויצור קשב רב יותר למילים שיש לכם להגיד.

תנו כבוד 

 בדרך כלל, ברוב האירועים, חוץ מחברים והורים נמצאים גם אנשים מבוגרים, בדרך כלל הסבא והסבתא של חתן בר המצווה. חשוב מאוד להכניס לדרשה ברכה או קטע לכבודם.כך תעניקו להם את תשומת הלב הראויה. הם יזכרו זאת זמן רב לאחר תום האירוע, ואתם מעוניינים שהחוויה הזאת תהיה חיובית ככל האפשר.

בין אם תבחרו לכתוב אותה לבד או תעזרו באיש מקצוע  כדי שיעזור לכם לכתוב דרשה לבר מצווה אנו מאחלים לכם בהצלחה ותזכרו – דרשת בר המצווה יכולה להיות מסמר הערב, הדבר שירגש את כולם ולכן מומלץ להשקיע בה.

אהבתם? שתפו​

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email