הכנה לבר מצווה

הכנה לבר מצווה בכותל

אין ספק כי אירוע בר המצווה הוא אירוע מכונן וחשוב מאוד בחיי הילד. אירוע בעל משמעות רוחנית -מסורתית אשר מסמל את המעבר מגיל הילדות לגיל הבגרות.

זהו מאורע מאוד מרגש עבור ההורים וכמובן עבור הילד ,כמו בכל ארוע בחיים חשוב לתכנן מראש על מנת להגיע מוכנים. רבים שואלים, מתי להתחיל תהליך של הכנה לבר מצווה?

אין תשובה מוחלטת אך מומלץ להתחיל הכנה לבר מצווה בחצי שנה לפני קיום הארוע. בנוסף לתכנון המוקדם של הארוע עצמו חשוב לא פחות הוא להכין את חתן בר המצווה כדי לוודא שהאירוע יעבור בצורה מושלמת. 

איזה דברים צריך לתכנן מראש?

קביעת תאריך בר המצווה

הדבר הראשון הוא ללא ספק  קביעת תאריך בר המצווה, וזה נקבע כמובן נקבע לפי התאריך העברי. מכיוון שלא כולם יודעים לחשב את התאריך לפי לוח השנה העיברי  ניתן להעזר במחשבונים מיוחדים הממירים את התאריך הלועזי לתאריך העברי או פשוט להסתכל בתעודת הלידה של הילד . 

הערה חשובה: מומלץ לערוך את האירוע בפרשה שקוראים בשבת הראשונה לאחר יום ההולדת לפי מה  שמראה המחשבון. ההסבר לזה הוא שעל פי ההלכה הנער,עדיין לא רשאי להיכלל במניין ולא יכול לעלות לתורה לפני שמלאו לו 13 שנים ויום אחד

מציאת בית כנסת

הדבר השני הוא מציאת בית כנסת .במידה ויש לכם בית כנסת שאתם מכירים ואוהבים, והוא ממוקם סמוך למקום המגורים שלכם ,חשוב לשמור את  שם מקום, ולהתחיל להתעניין מי האדם האחראי על קיום ארועים בבית הכנסת המדובר, וכמובן לאתר את מספר הטלפון ולמהר ליצור קשר ולברר פרטים. בבתי כנסת רבים מתקיימים אירועים המוזמנים מראש (לאו דווקא אירועי בר מצווה…),ומכאן החשיבות להתחיל להתכונן לבר-מצווה מוקדם ככל האפשר. במידה וכבר יש אירוע אחר בבית כנסת כגון: שבת חתן, בר מצווה של ילד אחר, סביר להניח כי גבאי בית הכנסת יפנה אתכם בנימוס לבית כנסת אחר.

אם אין לכם בית כנסת קבוע שבו אתם מתפללים או לפחות מכירים, זה יהיה טיפה יותר מורכב ותצטרכו לטרוח ולמצוא בית כנסת. 

טיפים חשובים בבחירת בית כנסת

בחירת בית כנסת לבר מצווה

 נוסח התפילה עושה את ההבדל 

בדרך כלל זה לא כל כך משנה אבל במקרה שלנו זה הזמן להיזכר לאיזו עדה אתם שייכים, איזה נוסח הסבא או קרובים אחרים מעדיפים ורק אז לפנות לבית כנסת לפי הנוסח הרצוי לכם.

בתי הכנסת מחולקים לפי עדות ונוסחי תפילה (תימני אשכנזי, ספרדי, וכו')

אל תסתכלו בקנקן

אל תחפשו מראה יוקרתי ובתי כנסת בוטיק מרהיבים, עזבו אתכם מהמראה החיצוני של בית כנסת, הפאר וההדר פחות חשובים. מה שחשוב באמת זו קבלת הפנים, האווירה, אופי התפילה וכו' עדיף מומלץ אם ניתן , לבוא להתפלל שבת אחת בבית כנסת ולהתרשם מהאווירה במקום.

צריכים עוד מידע בנושא הכנה לבר מצווה? ליחצו כאן!

אהבתם? שתפו​

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email