פרשת בר מצווה

פרשת בר המצווה

כידוע התורה מחולקת לחמישה חלקים ,שכל אחד מהם מורכב מפרשות. כל שבת קוראים בבית הכנסת את הפרשה המיוחדת לאותה השבת בתפילת שחרית .כל שנה משלימים את קריאת התורה כולה ובשבת שלאחר סוכות מתחילים את הכל מהתחלה.

מנהג ישראל שילד בר המצווה קורא את החלק שלו בתורה. בעצם לכל יהודי יש פרשה משלו בתורה אותה קוראים בשבת מיד אחרי יום הולדתו. רוב הנערים כלל לא מכירים אותה עד שהם מגיעים לגיל בר מצווה. רק בגיל זה הוא יכול לראשונה לעלות לתורה לראשונה  ולקרוא את הפרשה שלו.

הקריאה בפרשת השבוע נעשית על פי סימני ניגון מיוחדים הנקראים טעמים. בספר התורה עצמו ממנו קוראים בבית הכנסת כתובה הפרשה בלי סימני ניקוד ופיסוק כלשהם וללא אותם טעמים, כלומר נער שרוצה לקרוא בתורה כראוי צריך להתכונן וללמוד מראש את  צורת הקריאה בפרשת שלו. לצורך כך עליו לדעת עוד לפני בר המצווה איזו פרשה עליו להתכונן וללמוד.

חישוב פרשת בר מצווה

חישוב תאריך בר המצווה

חישוב תאריך בר המצווה לא מסובך ובעצם הוא די פשוט. על מנת לחשב צריך בסך הכל את תאריך הלידה (העברי כמובן!) של הנער שמופיע בתעודת הזהות של ההורים. במידה ולא יודעים  את התאריך הלידה העברי ניתן למצוא בקלות את התאריך של שבת הבר מצווה שלכם בעזרת מחשבון בר מצווה שנמצא באתרים שונים באינטרנט. בשלב הראשון, מזינים במחשבון את תאריך הלידה הלועזי של בנכם והמחשבון יראה לכם את תאריך הלידה העברי של הנער. בשלב השני מזינים את התאריך העברי שהתקבל והמחשבון יציג בפניכם מספר נתונים :  תאריך העברי והלועזי של שבת בר המצווה, פרשת השבוע שעליו להתכונן וללמוד מראש. במקרה שהשבת בר מצווה של בנכם יוצאת במועד לא נוח עבורכם מכל סיבה שהיא, ניתן לדחות (אף פעם לא להקדים!) את שבת בר המצווה ו אז לקרוא פרשה או הפטרה אחרת מהשבת המקורית.

את חישוב תאריך בר מצווה של בנכם כדי לאתר כבר מספר חודשים לפני תאריך הולדתו על מנת שתוכלו להתכונן כראוי, וכך לתת לבנכם "להפגש" את הפרשה שלו ויהיה לו מספיק זמן ללמוד את הערכים הכתובים ובה ולהתכונן מספיק זמן מראש לקרוא אותה כראוי בבית הכנסת.

אהבתם? שתפו​

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email