בר מצווה בכותל המערבי חוויה בלתי נשכחת

בר מצווה בכותל

בר מצווה הוא מנהג עתיק הנחוג בעם ישראל מאות שנים. בתקופת הגלות ועד לכיבוש העיר העתיקה בידי צה"ל לא הורשו יהודים לחגוג  טקס בר מצווה בכותל המערבי. אך כיום יש לנו גישה חופשית לכותל ואלפי משפחות כבר יכולות לחגוג בשמחה באתר המיוחד הזה. מי שכבר ערך בר מצווה בכותל המערבי מכיר היטב את ההרגשה הייחודית הזו ויזכור אותה לעוד שנים רבות!  הכותל הוא ללא ספק הלב של העם היהודי יעידו על זאת ,מאות הפתקים המונחות באבניו מדי יום וקולות של תפילות הנשמעות שם באופן תדיר הוא משמש אבן שואבת למגוון רחב של אנשים מכל העולם. מכיוון שבר מצווה הוא אירוע משמעותי בחיי הילד ראוי לחגוג לו בצורה משמעותית במקום בעל משמעות רוחנית כמו הכותל. אין זה מקרה שמנהג החגיגה בכותל השתמר בעם ישראל כמה וכמה דורות.

אירועים נוספים הנערכים בכותל

לאורך כל הדורות נהגו יהודים רבים לערוך שמחות ואירועים שונים מול האבנים הקדושות. אך הטקס הכי נפוץ הוא כמובן העלייה לתורה ברחבת הכותל.ניתן לראות איך הדבר צבר תאוצה, וניתן לראות בימים חמישי ושני או בראשי חודשים משפחות מהארץ ומהעולם חוגגים בר מצווה. חוץ מבר מצווה נערכים בכותל מידי שנה בשנה אירועים וטקסים פורמליים של מוסדות המדינה השונים. מדובר בלא מעט אירועים בשנה,החל בטקס ההשבעה לחיילים חדשים, וכלה באירועי דת בחגים כמו: ברכת כוהנים ועצרות תפילה של כל העדות והזרמים למשל. כמו כן ידוענים וראשי מדינות מרחבי העולם באים לשים פתק באבני הכותל

מה עושים לאחר טקס בר מצווה בכותל? 

לאחר קיום טקס בר המצווה בכותל משפחות רבות בוחרות לנצל את היותן כבר בירושלים ומשלבות סיור קצר הכולל ערכים וסיפורים היסטוריים וכל זאת על מנת  לתת ערך מוסף לחוויה ולהתחבר למסורת העתיקה הממשיכה את שרשרת הדורות. למי שכבר חווה סיור בירושלים קשה להסביר את זה במילים. זה מורגש באוויר. אווירת הקדושה העתיקה של העיר מורגשת בכל פינה וסמטה והופכים כל סיור בה לחוויה רוחנית מרתקת. מובטחת חוויה שתיזכר לאורך המון שנים.

כדי באמת תוכלו למצות את חווית בר מצווה בכותל מומלץ מאוד להיות בקשר עם חברת הפקות מקצועית שידאגו לכל הפרטים הקטנים לחוויה מושלמת!

 

אהבתם? שתפו​

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email