טיול בר מצווה בירושלים

טיול בר מצווה בירושלים

טיולי בר מצווה הופכים בשנים האחרונות לחלק מן החוויה המשפחתית ולאתגר שמתמודדים איתו. משפחות רבות בוחרות לחגוג את הגעת ילדיהם לגיל מצוות ולצאת לטיול משפחתי מכיוון שמדובר בגיל בו הילדים בוגרים יחסית, ניתן להנות משלל יעדים. יוצאים אליהם בהרכב משפחתי מלא או רק עם אחד ההורים. היעד נקבע בתיאום עם חתן בר המצווה. בדרך כלל נעשה ניסיון מתואם להגשים חלום משותף של ההורים והמתבגר המאושר. 

המקומות הכי טובים לטיול 

לאחר קיום טקס בר המצווה בכותל ניתן לנצל את ההזדמנות ולצאת לטיול קצר או ארוך המשלב היסטוריה ערכים וסיפורים ובכך לתת ערך מוסף וחיבור למסורת עתיקה מה שיתן לכל הארוע נופך אחר לגמרי.

הנה רשימה חלקית של אתרים מומלצים לטיול בר מצווה בירושלים

טיול לשרשרת הדורות

מרכז שרשרת הדורות ממוקם בסמוך לכותל ובו משולבים אלמנטים שונים מההיסטוריה בת 3500 שנה של העיר ירושלים. במרכז קיימים 8 אולמות תת-קרקעיים מתקופות שונות בהיסטוריה היהודית. בכל אולם תוכלו לחזות ביצירת אמנות מיוחדת המאפשרת לחוות את ההיסטוריה היהודית בדרך "שונה מהרגיל". השילוב בין אפקטים של תאורה, מוזיקה, מיצגי פיסול, וממצאים ארכיאולוגיים מספקים חוויית ביקור המעוררת את כל החושים.

טיול בעיר דוד

על גבעת עיר דוד, הקרובה לכותל המערבי, נוסדה העיר ירושלים לפני אלפי שנים. טיולי עיר דוד מתחלקים ל-3  סוגים:

  • סיור לילות בעתיקות.
  • סיור בעיר דוד המקראית,
  • סיור בדרך עולי הרגל.

בסיור הלילי ניתן לבצע הליכה לאור פנסים בבטן האדמה במימי נקבת השילוח,לפתור תעלומות מרתקות מן העבר. בסיורי היום ניתן לערוך תצפית פנורמית אל ירושלים הקדומה. וזה ממש לא הכל אלא רק חלק מהחוויות הממתינות לכם במהלך הסיור.

סיור רגלי ברובע היהודי 

הסיור הרגלי יתחיל בכותל המערבי וימשיך להר מוריה. לאחר מכן ניתן לבקר בתצפית מנורה ובאנדרטה לחללי הרובע שהותירו אחריהם סיפורי גבורה נדירים.

במהלך המעבר ליד בית הכנסת החורבה שהוא אחד מסמליו של הרובע היהודי. במלחמת העצמאות חרב בית הכנסת בפעם השלישית בתולדותיו, ובמשך עשרות שנים ניצב הרוס במרכז הרובע, כאשר רק קשת אבן סמלית שניצבה במקומו רמזה על גדולתו. בסיור מודרך יסופר למטיילים סיפורו המיוחד של המקום ולאחר מכן ניתן לבקר בקרדו ובחומה הרחבה הסמוכה אליו. בהמשך הסיור מגיעים לשער ציון מומלץ לבקר גם בקבר דוד המלך. ניתן כמובן לעשות  "מסלול גמיש " ומותאם אישית לפי התכנון והזמן שלכם מומלץ מאוד לקחת טיול מודרך כי המדריך יכול ללוות את הטיול בהסברים וסיפורים היסטוריים שעומדים מאחורי כל המקומות שתבקרו במהלכו.

טיול במנהרות הכותל

ללא ספק זהו אחד מאתרי החובה של העיר ירושלים. אתר מנהרות הכותל מזמן לכם את האפשרות לחזור אחורה בזמן, אל היסודות הפיזיים וההיסטוריים של הקיר הקרוב ביותר לקודש הקודשים – הכותל המערבי. הסיור במנהרות הכותל מאפשר למבקרים להגיע אל חלקיו הנסתרים של הכותל ולגעת באבנים מקוריות ומיוחדות המספרות את סיפורו של העם היהודי.

בתוך מנהרות הכותל צועדים המטיילים בחללים תת-קרקעיים עתיקים שבהם יש קשתות אבן ענקיות, תעלת מים עתיקה המסתיימת בברכֵת עפרוני ,בורות מים, ועוד.

הסיור מלווה בדרך כלל במיצגים וירטואליים מרהיבים, הוא נחשב לאטרקציה גם לתיירים רביב מרחבי העולם.  

טיול במנהרות הכותל יחשוף בפני המטיילים רבדים שונים של הכותל המספרים את הסיפורים של ירושלים הקדומה.

כמובן שיש עוד מקומות נפלאים לטיול בר מצווה בירושלים מוזמנים להתייעץ איתנו וגם אתם תוכלו לערוך טיול חוויתי לאחר טקס בר המצווה בירושלים

טיול בר מצווה בירושלים