בר מצווה בכותל – מה עושים בחורף?

לקראת בוא החורף מתעוררים לבטים ונשאלת השאלה האם ניתן לערוך אירוע בר מצווה בכותל בחורף? מה עושים במקרה של גשם או שלג? איך מתמודדים עם הקור?

 רבים לא מוכנים לוותר על חגיגת בר מצווה בכותל ויש להם סיבה טובה. 

חגיגת בר מצווה בכותל היא ללא כל ספק חוויה מרגשת ומיוחדת במינה. המעטפת הקדושה של הכותל ועיר דוד הופכת את המאורע לחוויה בלתי נשכחת. 

חשבתם לחגוג בר מצווה בכותל? אין ספק שחגיגה בכותל מקבלת אווירה מסורתית ורוחנית.

 זאת בעיקר בזכות האבנים העתיקות, הקדושה אשר אופפת את המקום והאווירה ההיסטורית. 

אבל מה עושים אם הבן שלכם נולד בחורף? מוותרים על בר מצווה בכותל? אז זהו שאין צורך.

ניתן לערוך טקסי בר מצווה ואירועי עליה לתורה בכותל בכל ימות השנה. 

בר מצווה בכותל – חגיגה משפחתית וחמה

העיר ירושלים ממוקמת בנקודה גבוהה, משמעות הדבר היא אוויר הרים צלול כיין וגם, חורף קר עם אופציה לשלג. על אף מזג האוויר הקר, חגיגות בר מצווה מתקיימות ברחבת הכותל המערבי, כל מזג אוויר מתאים לשמחה כל עוד יודעים איך להיערך בהתאם.

תמיד טוב להתעדכן בשרות המטאורולוגי ולשמוע מה המצב ביום בר המצווה, אפשר להעריך עם מטריות שיחולקו לכל האורחים יש חברות שמוכרות מטריות עם הדפסים של שם ילד הבר מצווה, תהלוכה בגשם עם מטריות פרוסות מעל האורחים היא תהלוכה משעשעת ומחממת את הלב,

מתופפים בכותל לא נרתעים מיום גשום ואפילו מושלג, הפקת בר מצווה בכותל בימי החורף עשויה להיות חוויה שתפתיע אתכם לטובה, החורף הירושלמי הוא אומנם קריר אבל גם בחורף, אפשר ורצוי לערוך סיורים בירושלים ולא  להירתע בשום פנים ואופן ממזג האוויר.

ניתן לתאם טקס בר מצווה גם בעונת החורף בכותל. במקרה של גשם, עורכים את הטקס בקשת וילסון -מתחם מקורה בצד הצפוני של הכותל המערבי.

הטקס במתחם מתקיים בהפרדה מלאה בין נשים וגברים כאשר ביניהם ניצבת מחיצת זכוכית. הנשים מקבלות אוזניות ואילו נער הבר מצווה והרב מצטיידים במיקרופון.

כך מתאפשר לנשים לשמוע את הקריאה בתורה של הנער.

אהבתם? שתפו​

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email